Body & SoulTipsVrouwenVrouwenzaken

Buikvet verbranden met koolhydraatarm eten

Buikvet verbranden met koolhydraatarm eten
384views

Buikvet heeft iedereen, dus eigenlijk heeft iedereen een sixpack. Je buikspieren zitten verborgen onder een laagje vet. Het is niet mogelijk je vet weg te trainen met buikspier oefeningen. Je traint alleen je buikspieren, maar je verliest geen vet.

Zichtbare buikspieren

Als je een laag vetpercentage hebt zijn je buikspieren zichtbaar. Maar plaatselijk afvallen is niet mogelijk. Natuurlijk is fitness goed voor je spieren, alleen kun je daarmee geen plaatselijk vet verbranden. Te veel buikvet is niet mooi, maar ook erg ongezond. Het ziekte risico is groter dan te veel vet op andere plaatsen. Je kunt hart en vaatziekte plus diabetes type twee krijgen van te veel buikvet. In tegenstelling tot wat veel mensen denken, je BMI zegt niets over je buikvet. Je kunt een gezonde BMI meting hebben en te veel buikvet. Afslanken is noodzakelijk om van je buikvet af te komen, je zal dan vet verliezen over je hele lichaam. Als vrouw dien je er rekening mee te houden dat het ten koste gaat van je cupmaat, en een verandering in de vorm van je billen. Mannen hebben door hormonen meer aanleg voor buikvet dan vrouwen. Maar ook door fastfood en snacks, te veel vlees, frisdrank, en te veel alcohol drinken. Te veel vet rond de onderbuik, billen en heupen komt veel voor bij jonge vrouwen. Buikvet bij vrouwen en mannen van middelbare leeftijd hoopt zich op rond de borsten en de buik.

Met krachttraining je buikspieren trainen

Krachttrainingis heel goed om je buikvet te verbranden. Met krachttraining stimuleer je de vorming van je testosteron en groeihormoon. Je lichaam verbruikt meer energie en je verbrandt zo meer calorieën. Voor vrouwen is het zeer aan te raden als je ook strakkere billen, buik en benen wilt.

Of met cardio?

Cardio trainingen kunnen ook helpen bij het weg trainen van buikvet. Daaronder valt stevig wandelen, hardlopen, fietsen, mountainbiken en wielrennen. Dan heb je ook nog de HIIT trainingen, daaronder valt bijvoorbeeld sprinten afgewisseld met wandelen, met een duur van vijftien tot en met twintig minuten. Buikvet weg trainen is dus een combinatie van dit alles.

Je hartspier wordt ook sterker, en je krijgt een lagere hartslag. En het gevolg daarvan is dat je langer vet blijft verbranden.

Het belangrijkste is om je voeding aan te passen, eet minder koolhydraten!

Zorg dat je minder koolhydraten binnen krijgt, volg bijvoorbeeld een koolhydraatarm dieet om buikvet te verliezen. Meloenen zijn heel gezond en bevatten weinig calorieën en er zitten veel voedingsstoffen in. Zoals vitaminen, mineralen en water.

Volkorenbrood en havermout dragen ook bij aan het verlies van buikvet. Grapefruit is rijk aan vezels en helpt goed om de bloedsuikerspiegel te beheersen. Een appel in combinatie met havermout is zeer aan te bevelen, een hele goede combinatie. Walnoten zijn een gezonde snack en het vult goed zodat je geen honger gevoel hebt. In zalm zitten veel eiwitten en omega drie vetzuren.

Zalm heeft een verzadigende werking en bevat veel vitaminen D, wat weer goed is voor een strakke buik. Hetzelfde geldt ook voor avocado’s. Wel eens van witte thee gehoord? Dit is de minst bewerkte thee. Door de cafeïne en catechines die er in zit helpt het om vet te verbranden en metobolisme te stimuleren. Metobolisme betekent je stofwisseling. Eieren bevatten alle essentiële aminozuren die je nodig hebt om je buikvet te verminderen. Spaanse pepers zorgen er voor dat je metobolisme stijgt. Een of twee eetlepels appelcider azijn helpt je ook om af te vallen. En heel belangrijk is om suiker te laten staan. Pas op bij het uitkiezen van zoetstof, eigenlijk is alleen een puur natuurlijke zoetstof gezond. En gebruik het liefst ook geen zout. Want in de meeste voedingsmiddelen uit de supermarkt zit al zout.

Als het resultaat zichtbaar wordt zul je zien dat je veel lekkerder in je vel gaat zitten, want je gaat er beter uit zien zonder al dat buikvet. En het is gezonder wat nog veel belangrijker is.

Leave a Response