Tips

5 tips bij het kiezen van supplementen

Voedingsschema
320views

5 tips bij het kiezen van supplementen

Het wordt de laatste tijd gebruikelijker om supplementen in te nemen. Dit wordt door vrouwen vaak gedaan voor de algemene gezondheid, maar ook regelmatig als ondersteuning bij het sporten. Er zijn echter een aantal dingen die van belang zijn om te weten wanneer je kiest voor zowel het gebruiken van supplementen. Daarom geven we je hier 5 tips bij het kiezen van supplementen!

Supplementen kiezen: 5 tips

Hoe beter een supplement bij je lifestyle en doelen past, hoe beter dat supplement je zal helpen. Het is dus belangrijk dat je de juiste supplementen kiest. Daarvoor staan hieronder 5 tips:

  1. Let goed op de ingrediënten
  2. Kwaliteit is belangrijk
  3. Kies op basis van je doelen
  4. Denk aan de lange termijn
  5. Twijfel je? Vraag om advies!

Tip 1: Let goed op de ingrediënten

Het kan zijn dat je bepaalde ingrediënten van voeding of supplementen niet of beperkt binnen mag/wilt krijgen. Let hier daarom goed op wanneer je supplementen bestelt. Sommige voedingsstoffen wil je misschien zelf niet consumeren. Bepaalde eiwitshakes bevatten bijvoorbeeld de chemische zoetstoffen acesulfaam-k, aspartaam en sucralose. Als je liever een natuurlijke zoetstof (zoals stevia) of geen zoetstof wilt, let hier dan goed op bij het bestellen van eiwitshakes.

Tip 2: Kwaliteit is belangrijk

Natuurlijk wil je niet teveel geld uitgeven. Het is echter wel van belang dat hetgeen je binnenkrijgt van degelijke kwaliteit is. Het gaat immers om voedingstoffen die je lichaam binnenkrijgt. Net zoals bij voeding geldt dat je niet zomaar alles moet eten, geldt dat ook voor supplementen.

Tip 3: Kies op basis van je doelen

Wanneer je supplementen kiest, is het van belang dat je rekening houdt met je doel(en). Hierdoor weet je namelijk zeker dat je de juiste supplementen kiest. Wil je je algemene gezondheid verbeteren? Kies dan voor supplementen als omega 3 visolie of vitamines en mineralen. Je spieren zowel beter beschermen als herstellen en wat meer energie tijdens het sporten? Kies dan voor BCAA-aminozuren. Zoals je kunt zien; bepaal goed wat je wilt bereiken met supplementen!

Tip 4: Denk aan de lange termijn

Je gezondheid op de lange termijn is uiteindelijk wat telt. Ook zul je op de lange termijn betere resultaten merken, zowel op het gebied van gezondheid als sportprestaties. Natuurlijk is resultaat op de korte termijn ook mogelijk, maar het kan zijn dat het soms wat langer duurt voordat je resultaten ziet. Blijf gemotiveerd, want op de lange termijn boek je ongetwijfeld progressie!

Tip 5: Twijfel je? Vraag om advies!

Denk je dat je meer informatie over supplementen nodig hebt? In dat geval is het heel normaal om advies te vragen. Dit kan zowel op het gebied van voeding als supplementen. Een voorbeeld hiervan is het aanvragen van een voedingsschema bij experts, waarbij je op basis van je situatie, lifestyle en doelen een passend schema krijgt voor zowel voeding als supplementen.

Leave a Response